anthilias

Direktlänk till inlägg 1 januari 2014

Årets första dag..

Av Gun - 1 januari 2014 20:12

Här har vi haft grått och trist på årets första dag.

Nyårsaftonen firade jag in inne i staden. God mat i trevligt sällskap.

Vid tolvslaget gav jag inga nyårslöften. Är inte bra på att hålla dem:).

Men oj.... vad raketer och smällare folk had köpt!  Fattar inte att man vill slänga ut så mycket pengar

för några minuter. Det small överallt och visst var det vackert när himlen lyste upp

i alla de färger.

Har varit ute och promenerat idag kan nog behövdas efter allt ätande. Tänk nu är det min tur

att vara ledig i två dagar. Vad jag ska göra? Inget bara ta dagen som den kommer har jag tänkt.

Har börjat plocka ner lite tomtar.... på måndag åker allt ner i lådorna igen och granen

får raskas ut. Det samlar så mycket damm:).

I kväll ska jag se Fröken Friman och sista delen är det. Tycker att det har varit jätte bra.

Önskar er alla en God fortsättning p det nya året.

Kram gun


 
 
TantGlad

TantGlad

2 januari 2014 12:04

Hej och GOD FORTSÄTTNING!
Låter som en trevlig nyårsafton du haft. Jag fattar heller inte hur man kan lägga ner en massa pengar på smällare och oväsen då jag tycker det är såååå störande för djur och människor. Hmm...klagade jag lite nu??? *ler* Kan inte låta bli då jag tänker på smällare för det har varit ovanligt mycket sånt hos mig, fast sen har nyårsaftonen varit skön och bra.
Hoppas du får en jättefin dag och GOD FORTSÄTTNING! kRAMKRAM

http://TantGlad.bloggo.nu

 
Melody

Melody

2 januari 2014 18:23

Ja, oj vad det smällde i den här lilla staden. Vi som är vana vid att fira Nyår på landet och bara se raketerna på mils avstånd, vi fick testa på om våra hundar var skotträdda! Till allas förvåning brydde de sig inte alls om att det small runtom, de var bara glada av att ha gäster!
Nog tur att jag inte vet hur mycket pengar folk lägger på raketer och konstigt nog verkar det smälla minst där de rikaste bor!
Önskar dig en god fortsättning på det nya året!
Kram M.E

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards