anthilias

Direktlänk till inlägg 2 juni 2014

Mycket surr!!!

Av Gun - 2 juni 2014 20:48

Har varit ute och klippt gräsmattan igen.... och vid ena eken är det surr på hög nivå

vill jag lova! Bålgetingar!!!

Ringde Anticimex och talade om det och då svarade tjejen att det är honan som

bara är ute och letar bostad!! Jaha, så  det kan finnas ca 20- 30 bålisar som är ute och letar?!?

De åker inte ut före midsommar och sprutar några billor fick jag till svars... Det ska vi bli två om :)...

Kommer ringa om ett par dagar igen.

Igentligen skulle jag stryka tvätten ikväll men den hoppar jag allt. Känner inte det minsta för det.

Kommer nog bara slappa i soffan efter mitt motionspass på 1500 kvm gräsklippning och lika

mycket till i morgon:).

Kram gun

 
 
TantGlad

TantGlad

3 juni 2014 04:49

Nämen usch för bålgetingar. Humlor är gulliga men getingar.
Konstigt att dom inte hjälper dig.

Hoppas det ordnar sig. Inget trevligt detta inte.
Nu är det bäst att sätta igång dagen för mig, men nästa fredag går jag på 2 månaders semester. Jiiipppii.

Ha en fin tisdag vännen.
Kramkram.

http://tantglad.bloggo.nu

 
Ruth

Ruth

3 juni 2014 14:19

Du får ringa igen och säga att du är allergisk emot getingar och gräset måste klippas.
Tvätt som skall strykas, jag funderar varje dag på det, men kommer tid kommer råd, jag vet att korgen väntar ut mig tillslut. Slitsamt göra med gräs om man har mycket som skall klippas, har du ingen åkergräsklippare ? det är nästan ett måsten med en så stor tomt.
Kramen ��

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Melody

Melody

3 juni 2014 20:50

Usch och fy för getingar! Jag fick ett bålgetingstick när jag var fem år och fick dricka spenvarm mjölk. På den tiden hade de för sig om att mjölk var bra mot getingarnas gift. Sedan dess tycker jag varken om mjölk eller getingar.
Klart du ska ringa till Anticimex igen!
kram M.E

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

 
wiolettan

wiolettan

4 juni 2014 17:30

Getingar är så jobbiga, de ger inte upp utan surrar och flyger runt för att kunna sticka, känns det som. Har blivit stucken, men bara en gång, så jag har haft tur.
Hoppas att du får hjälp med att få bort dom.
Oj, du har mycket gräsmatta att klippa, så jobbigt.
Idag har vi haft mulet och grått väder men inget regn, det är bra.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards