anthilias

Alla inlägg den 12 maj 2015

Av Gun - 12 maj 2015 20:25

Tänk i morgon är det sista jobbardagen för den här veckan....

Härligt med en kort vecka.

Finns massor som kan fixas nu när man är ledig i ett par

dagar. Sysslolös är man då rakt inte.

Nu när jag kom så spöregnade det här och då började jag med

 att skriva rent protokollet från helgens möte i samfälligheten.

Lite pyssel för att få till det och att allt är med.

Sedan övergick jag till något bra mycket roligare

som tilltalar mig, att fixa spegeln som jag så länge tänkt göra.

 

Den hänger innanför ytterdörren och är tråkig.

Påminner lite om 80- talet då allt skulle vara furu eller trärent.

Men nu har jag börjat med att målatvätta den och sedan ska

kvistlack på och efter det blir det vit färg. Tror nog det blir bra så.

När jag var klar med det så kunde jag gå ut en sväng och rensa ett land från allt ogräs.

Regnandet har slutat här men det är fortfarande mulet så mer regn är väll att vänta.

Och nu sitter jag och tar det lugnt med en kopp kaffe och en bit av den goda rabaraberkakan

med en klick vispad grädde. Mumsigt värre vill jag lova..

Har fryst den goda rabarberkakan i portionsbitar och det är bara att plocka

fram en bit ur frysen när man blir sugen.

Inte bra för figuren:).

Nu slutar jag för i kväll och önskar er alla en trevlig helg.

Kram gun

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards