anthilias

Direktlänk till inlägg 10 juli 2017

En heldag på havsslätt.

Av Gun - 10 juli 2017 20:49

Här har vi haft fint väder de sista dagarna och då får man passa på och doppa sig i böljan den blå.

 

Idag blev det ett besök i Oskarshamn och havsslätt. Havsslätt ligger öppet och rakt ut är Östersjön så jag kan tala

om att det var få vuxna som badade och det förstod jag när jag gick i:). Var det 15 grader så var det bra.

Vattnet är så rent och fint där.

Annars så är det trädgården som tar all tid med klippning av gräs och rensa ogräs.... varför växer gräset så fort??

Kort gräs gillar inte mördarsniglarna.... därför extra  kort:).

 

Nu mognar krusbären och vinbären så saftmaja jobbar för fullt här och oj, vad saft man fått som ligger i frysen nu.

Har ett par buskar till med vinbär att plocka av och där blir det bla. svartvinbärsgelé.

Köket ser ut som jag vet inte vad just nu för nu har jag plockat isär kökssoffan och målat den en gång med kalkfärgen.

Blir en gång till innan jag vaxar den. Blir toppen fint. Kul när man kan göra saker själv och jag gillar att hålla på med olika saker.

Önskar er alla en fin vecka.

Kram gun

 
 
Lena

Lena

12 juli 2017 18:40

Sådana trevliga sysslor du har, både ta hand om bär och att fixa till en kökssoffa känns som saker man längtar efter när det är vinter. Kramis!

http://Degislivet.bloggplatsen.se

 
wiolettan

wiolettan

12 juli 2017 21:15

Tack för Grattis på min födelsedag.
Ja, du är duktig med att ordna och fixa till allt så fint, det har jag förstått efter att ha följt din blogg. Spännande att sedan förhoppningsvis få sen en bild av den färdiga kökssoffan. Stolarna blev ju så fina.
Härliga krusbär.
Du var mig en modig en som badar i bara 15 graders vatten. Oj vad jag skulle frysa. Känns inte skönt.
Ha det bra.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Viola

Viola

12 juli 2017 22:41

Oj, vad sugen jag blev på krusbär. Det är härligt att gå och plocka
på buskarna. Men det är mycket jobb att ta rätt på bären. Jag har också haft trädgård. Nu blir det torget som gäller.
15 grader, det är ju rena vinterbadet. Inget för mig.
Ha det bra.
Kram

http://polargrevinnan.blogspot.com

 
Annika

Annika

13 juli 2017 18:51

Än så är inte bären mogna hos oss. Just nu så har sommaren kommit av sig lite. Låter så mysigt då du berättar om dina sysslor där hemma. Känner riktigt hur gott det luktar av både saftkok och färg.
Ha det fortsatt fint så här mitt i sommaren.
Kramelikram

http://www.badtant.bloggo.nu

 
BrittMarie

BrittMarie

16 juli 2017 22:18

Burr för att bada i 15 gradigt vatten! Hoppas det blir varmare till semestern om en vecka! Har du semester nu?

http://www.bengtssons.info/baloo

 
Trollet

Trollet

17 juli 2017 15:52

Du har mycket för dej, härligt med sommar även om kvällstemperaturen lite bli lite varmare...
Safta sylta och måla soffa, duktiga du!
Restaurangen var Järnet där jag jobbade förra sommaren, riktigt tråkigt

http://lchftrollet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards