anthilias

Direktlänk till inlägg 6 december 2020

Andra advent redan.

Av Gun - 6 december 2020 17:34

Oj, vad tiden har gått fort sedan jag skrev här ute. Tyckte inte det var så länge sedan men det var det.

I helgen har det varit mycket skratt för då gjorde vi tomten!

 

Här har vi börjat med att stoppa tomten med plast innanför byxorna.... 

Här har vi resten av sakerna som ska användas för att få till tomten. 

 

Här sitter han den gamle tomten och funderar.... 

 

Här har vi fått igång lyktan så det lyser så fint nu på kvällen och kaffe har han med om han skulle bli fika sugen:).

Vi hade inte förstått hur poppulärt det var med tomten av alla grannar.

Förra året hade vi tomten länggre ner på grund av vildsvinen som han skulle skrämma bort med hjälp av radion,  trodde vi jag..... ena grannens son hade kommit hem sent en kväll och då såg han hur grisarna stod runt tomten och glodde

måste ha varit en syn att se  . Nu är det ett elstängsel som håller dom borta och tomten sitter tryggt innanför!

Lyser upp lite nu när det är så gtrått och trist om dagarna.

Vi var ute i skogen i veckan som var på jobbet med barnen och vad såg vi då tror ni

 

 jo detta... tror att det är en myra som kryper på trädstammen i december månad! 

Tiden är ur led. Önskar er alla en trevlig andra advent.

Kram gun

 
 
wiolettan

wiolettan

7 december 2020 09:21

Så roligt att få se hur tomten blir till. Den blev otroligt fin. Förstår att grannarna saknar den om tomteplatsen är tom. Den ser nästan verklig ut. Bra gjort.
Håller med dig om myran. Så märkligt att den är framme och kryper denna årstid. Visserligen är det ovanligt varmt, men ändå.
Trevlig vecka önskar jag dig.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

7 december 2020 17:09

Tomten var riktigt tuff. Kul att läsa om grannens son. Vilka jobbiga djur som jag har stor respekt för.
Kram Bosse

http://gotlanduppochner.com

 
BrittMarie

BrittMarie

16 december 2020 11:27

Fint att denna käcka tomte sitter säkert, så han får dricka sitt kaffe ifred :). Myran däremot klarar sif förhoppningsvis denna milda vinter.
Ha det bra! Kram

http://www.bengtssons.info/baloo

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards